Saratele cu ricotta for dummies

De ce li se spune “for dummies”? Pentru ca daca am reusit eu sa le fac, le poate face orice! Mama, mama si ce bune sunt! Eu am jurat sa nu le mai fac si a doua oara, ca apoi fac cum am facut cu painea, adica nu mai cumpar deloc, o fac eu singurica o data la doua zile (si o si mananc, tot eu).
Asa ca fratilor, asa o data merge dar sa nu va invatati dup-aia cu narav ca sunt tare pacatoase si dau dependenta, si eu sincer nu cunosc o dependenta mai urata decat cea de carbohidrati. Si cum vorba lunga saracia omului, cam asta va trebuie pentru mega SARATELE (varianta “siluet” cu ricotta si smantana light):

2 oua
300-350 gr ricotta (branza proaspata de vaci, branza sarata, urda& co.)
200 gr faina ( eh, aici e piatra de incercare; eu zic ca am pus totusi un pic mai mult, dar nu stiu sa spun cat pentru ca a fost dupa mult prea cunoscuta unitate de masura: “ochiometrica”, deci suficienta faina cat sa rezulte in urma framantarii o coca nici prea-prea, nici foarte-foarte, numa’ buna de intins)
50 gr smantana
50 gr de unt/margarina
1 lingura rasa de sare
25 gr drojdie proaspata sau 2 lingurite cu drojdie uscata inmuiata intr-un strop de apa calda

Long story short, se amesteca ouale cu branza apoi se adauga smantana, sare si drojdia. Se invartesc energic pana le ia ameteala si apoi se invelesc intr-o ploaie de faina. Sa nu cumva sa o puneti pe toata o data ca o sa va umpleti de nervi incercand sa o incorporati! Treptat si cu multa rabdare e cheia succesului. Bineinteles, ca fericitii posesori de inventii “ingenioase” care pot transforma aproape orice intr-o coca, nu trebuie decat sa le arunce in burta monstrului pentru ca acesta sa le inghita, sa le digere si sa le regurgiteze tocmai la timp pentru intins si decupat. Indiferent de muschii cui ne folosim pentru a framanta frenetic o mana de branza si una de faina, cand treaba pare sa fie gata, trebuie sa binevoim sa avem rabdare si sa ii oferim 30 de minute de odihna si meditatie (ma refer la coca, evident).
Cand timer-ul o ia razna, se da navala peste biata coca, se desparte in doua bilute si se intinde frumusel, fiecare bila cand ii vine randul, in foi cam de un centimetru grosime (cine vrea saratele super babane nu are decat sa lasa foaia mai groasa). O data bila aplatizata o ungem cu un ou zapacit bine cu o furculita si o ornam cu mac, chimen sau susan (inca nu am gustat varianta fully loaded si desi, dupa modelul american, ar fi trebuit sa imi vina mai demult ideea, uite ca nu imi veni decat abia acum). Urmeaza partea de creatie, adica le decupam dupa cum ne taie capul (cel mai simplu e sa le taiem bastonase/betisoare). Le relocam intr-o tava invelita cu hartie de copt si apoi le amplasam in cuptor, peste un foc mediu, pana isi arata obrajorii galbui si crocanti.

Mi-a facut placere!

4 thoughts on “Saratele cu ricotta for dummies

  1. Buna, uite chiar acum ma duc sa incerc reteta asta. Cred ca ai uitat sa mentionezi de unt in reteta, ma rog, in preparare dar ma gandesc ca toate intelegem, hihihi(numai daca vrei poti sa schimbi). Arata bestial, sigur ma ia cu dependenta!!!Te pup!

  2. Ma bucur ca ti-au iesit si ca ti-au placut. Sincer a trecut ceva timp de cand le-am facut dar trebuie sa fi scris cat am folosit…poate mai conteaza si tipul de faina folosit … untul se topeste si se pune in aluat inainte de faina, mersi ca mi-ai atras atentia!

  3. Pingback: Ricotta Breadsticks for Dummies * Saratele cu Ricotta for Dummies, the sequel | Pink Salt

Leave a Reply

