Vânăta-i simbol de primăvară

      Postul meu de 8 Martie super sentimental (sau zăbălos, în amintirea “la patrida”), mă apucase melancolia şi dorul, a fost folosit până la urmă în alte scopuri mai nobile… şi sper să îmi aducă profit. 
Aici de faţă mult mai utilă şi cu semnificaţii personale peste care nu mă voi apleca, se găseşte banala reţetă de salată de vinete…un fel de simbol al zilei femeii. 
Atâta tamtam s-a făcut pe tema asta zilele trecute încât cred că o să îmi fie greaţă 6 luni de acum încolo numai la auzul cuvântului “femeie”! Am citit nişte chestii care mi-au făcut ochii să sângereze, când se exagerează, tată…se exagerează că doar suntem balcanici, ce maica mă-sii!
      Eu cred că nu mai e nimeni pe net care să nu fi aflat încă cum e cu salata de vinete…Le coci (pe ochi, pe tablă, în tavă- după cum te lasă conştiinţa), le cureţi coaja, le toci şi le asezoneţi după gust şi preferinţe. Eu nu puteam să văd vinete în faţa ochilor până acum vreo 10 ani când s-a hotărât mama să ne introducă în lumea vinetelor cu maioneză. And I was hooked. De atunci am renunţat eu la maioneză şi m-am împrietenit cu ceapa… poveste lungă.
     The trick ca să nu îţi iasă băşici pe  limbă de la iuţeală este să cureţi vânăta imediat după ce a fost luată de pe foc (Frige! sub jeb de apă rece!) şi după ce ai curăţat-o să o laşi să se răcească într-un castron cu apă rece. Şi la tocat (trebuie stoarsă inainte de tocare altfel iese supă cremă de vinete) cică nu se împacă bine cu metalele, deci trebuie măcelărită pe lemn/plastic cu lemn. 
Eu pun în salată ceapă roşie, câteva picături de ulei de măsline sau maioneză de soia cu ulei de sâmburi de struguri, sare&piper. Merge bine cu telemea/feta şi roşii cherry.
       Happy Spring!
      

Leave a Reply

