Purple Rice with Baked Veggies * Orez Mov (Negru) cu Legume Coapte

 

Lately, I’ve been eating a lot of meat, too much I think and I am starting to feel a little heavier and slower (might be the weather also).

So… starting today I am fasting! The good traditional way, no dairies, no meat, no corners cut, just fruits, veggies, grains and nuts.

In other words I’ll be vegetarian for two weeks.

I expect this period to be pretty challenging. I’ll still have to cook meat dishes for A., but I’ll try not to fall into temptation.

One of the reasons why I end up feeling like I’m eating too much meat, is being too lazy to cook separately for myself. And I am addicted to cheese!

 

purple-rice

 

 

INGREDIENTS FOR 2 SERVINGS:

steamed purple rice leftovers (about 2/3 cup)

2 sweet potatoes

1 cup baby carrots

1 big parsnip

1/2 head of garlic (or less, but it’s really good)

rosemary & sage

pink salt & fresh ground pepper

parsley

herb infused extra virgin olive oil

 

 

purple-rice-roasted-veggies

 

 

 

You really don’t need to know how to cook to make this dish…not that I’m an expert or anything, I am just documenting my learning process in the kitchen.

So, I just peeled the parsnip and the potatoes, I chopped them in chuncks, covered them with rosemary and sage, and seasoned them with pink salt & fresh ground black pepper.

I added 1 tbsp of extra virgin olive oil, tossed them a little to distribute the seasoning evenly and baked them (I also roasted the garlic on top of the veggies  without removing the protective layer) at 400F for 20 minutes.

I chopped a handful of fresh parsley and peeled the roasted garlic and choped it.

Then I just mixed everything in a bowl, added another tbsp of extra virgin olive oil and that was my lunch.

The roasted garlic it’s the key to this dish, so don’t forget the garlic.

 

ENJOY!

 

*********************************************************************************

 

2 Decembrie este acum oficial ziua în care m-am pus pe postit anul ăsta.

Probabil încă mă mai mustră conștiința după iepurele pe care l-am fezandat acum câteva zile.

Altfel, perioadele astea de post sunt bine venite pentru organism, îi mai dăm și stomacului și ficatului un concediu de odihnă bine meritat.

Dacă din motive religioase (că tot citeam astăzi despre cum refuză românii cardurile de sănătate pentru că sunt unealta diavolului) nu vă simțiți împinși de la spate să o lăsați mai moale cu cărnurile și brânzeturile, listen to your liver!

Eu una o să o las mai moale cu carnea și cu lactatele (sunt absolut dependentă de brânză!) pentru următoarele săptămâni.

 

 

purple-rice

 

 

INGREDIENTE PENTRU 2 PORȚII:

2/3 cană orez mov fiert (rămas de la masa de ieri)

1 cană morcovi

1 păstârnac măricel

2 cartofi dulci

pătrunjel

1/2 câpâtănă usturoi

sare roz & piper proaspăt măcinat

2 lg ulei de măsline extra virgin

rozmarin și salvie

 

 

purple-rice-roasted-veggies

 

 

Mai întâi de toate puneți orezul la fiert. În US tipul ăsta de orez se numește purple, și chiar e mov, în România l-am găsit cu numele de orez negru dar eu o să îi spun tot mov pentru că nu este negru.

Dar se găsește și în România, asta contează și este foarte gustos și sănătos so try it!

Deci fierbeți sau ”aburiți” orezul.

Curățați legumele de coajă și tăiați-le în bucăți măricele.

Presărați rozmarin și salvie pe ele, sărați-le și piperați-le, puneți și un pic de ulei pe ele și transferați-le într-o tavă de aragaz(cu usturoiul așa cum el in coajă pus deasupra legumelor).

Coaceți legumele la foc mare pentru 20 de minute.

Tocați pătrunjelul, curățați usturoiul copt de coji și tocați-l mărunt.

Amestecați legumele cu orezul, usturoiul și cu pătrunjelul, plus ceva ulei de măsline și gata masa.

 

SĂ AI POFTĂ!

 

3 thoughts on “Purple Rice with Baked Veggies * Orez Mov (Negru) cu Legume Coapte

      • Hei, si mie mi-e dooor 🙂 noi ne pregatim de sarbatori. Abia astapt sa intru in concediu, sa plecam la Sighisoara, poate sa ne dam cu sania, anul asta o sa avem zapada ca deja a nins pe-aici. Am vazut la stiri ca prin State a fost dezastru cu zapada. A ajuns si la voi? Imi place mult blogul tau,e un fel de cooking with stories ;). M-am apucat si eu dar inca imi cam prind urechile in aplicatia asta. Iti urmaresc retetele cu atentie si-l invidiez pe Andrei. Te pupic

Leave a Reply

