Roasted Brussel Sprouts * Varză de Bruxelles la Cuptor

 

…with fresh Andouille sausages, but you can very well skip the sausages and make this recipe as a side dish/ vegetarian/ vegan dish.

I must say this is the second time that I am cooking brussel sprouts, so it’s a completely new field of study to me. Still, try this dish, it’s got the thumbs up from a very picky eater.

 

brussel noise

 

 

roasting time: 1 h

INGREDIENTS FOR 1 BIG SERVING:

about 1 pound brussel sprouts

2 tbsp balsamic vinegar

3 garlic cloves cut in half

2 1/2 tbsp extra virgin olive oil

pink salt & fresh ground pepper

1 tbsp honey

2 fresh Andouille sausages

 

Rinse the brussel sprouts, remove the hard ends and chop them in half.

Mix the vinegar, olive oil, honey and salt & pepper.

Pour 1/3 of mixture over the brussel sprouts and toss them well.

If you decide to make this recipe with sausages, cut the sausages in 6 smaller pieces.

 

 

 

 

brussel

 

 

Now, I first used a cast iron pan covered with some parchment paper.. So, I placed the Brussel sprouts and the garlic in the pan, over the pachment paper, and covered them with sausages.

I roasted them at 425F for about 40 minutes… I got pretty hungry, to be honest I expected the Brussel sprouts to roast quicker than they actually did.

So I removed the pachment paper with the small cabbages from the iron pan and placed them on a large pizza sheet. The sausages were already very much done, so I placed in a bowl and covered them while the Brussel sprouts were in the oven, for the second turn. I roasted the sprouts for another 15 minutes.

Why, don’t I just say: “use a cookie sheet or a pizza pan”from the beginning?… because I think that the first step made the dish a little tastier, with all those flavors simmering together. If you use just spread the Brussel sprouts on a cookie sheet, you might get to eat faster but I think that the veggie would be pretty dry. I’ve seen recipes of roasted brussel sprouts on the internet with cooking time of only 15 minutes at 425F….I really don’t think that’s possible, without first boiling/steaming the brussel sprouts.

Ok, so after you remove the pan from the oven, place the brussel sprouts in a bowl and cover them with the rest of the vinegar and honey mixture.

Tranfer to plate and add the pieces of sausages.

 

ENJOY!

 

**********************************************************************************************************************

 

varză de Bruxelles??…da, e comestibilă. E a doua oară când gătesc varză de Bruxelles, de fiecare dată am cumpărat-o pentru că este foarte pretty așa mică și verde- verde…

But do not fear, se gătește super simplu și are o aromă interesantă… de varză, salată și kale, nu neapărat în ordinea asta. Eu am trântit și câteva bucăți de cârnați peste ea, să nu se simtă singură la cuptor… și oricât ar fi ea leguma de drăguță o bucată de carne o scoate întotdeauna în evidență, ca să citez din clasici (care trebuie și ei păcăliți cumva să își mănânce varza de Bruxelles și porția broccoli). Pentru post/ vegetarieni merge perfect fără carne și sincer eu i-aș face și un pui de mămăligă lângă… how very uncool of me. 😀

 

sprouts bright

 

gata în: 1 h

INGREDIENTE PENTRU O PORȚIE MARE BABANĂ:

1/2 kg varză de Bruxelles

2 linguri oțet balsamic

3 căței de usturoi tăiați în jumătate

2 1/2 linguri ulei de măsline extra virgin

sare roz & piper proaspăt măcinat

1 linguriță rasă de miere

2 cârnați de porc proaspeți 

 

Trece varză printr-un jet de apă, taie-i cotoarele alea mici mici și albe și spintec-o mișelește în jumătăți. Plaseaz-o într-un castron.

Amestecă oțetul cu uleiul, sare & piper și mierea.

Toarnă trei sferturi din compoziția de oțet peste varză și amestecă bine cu un clește de salată.

Dacă vrei cu cârnați, caută niște cârnați proaspeți mai groși (stil polonezi) sau dacă îți plac cârnații subțiri, scoate-i mai repede din cuptor. Orice fel de cârnat alegi, taie-l în bucăți mari.

 

 

varza de bruxelles

 

 

 

Acum fie faci cum am făcut eu, în cazul în care ai o tigaie de fontă, sau folosești un vas rezistent la cuptor adânc.

Acoperi fundul tigăii/vasului cu hârtie de copt, răstorni varza peste hârtie, adaugi și usturoiul și cârnații deasupra și bagi cratița la cuptor la 220C (temperatură medie spre ridicată).

Am lăsat cuptorul în pace și mi-am văzut de google vreo 40 de minute… timp în care mi s-a făcut și foarte foame. Aveți grijă totuși să nu ardeți cârnații, eu folosesc cuptor electric, cel pe gaz nu mai știu sincer cam ce putere are (nici nu prea găteam eu acum 7 …)

Prin urmare, am scos cârnații, care erau deja super făcuți și am transferat hârtia de copt cu varză cu tot într-o tavă întinsă. Am pus din nou tava la cuptor și am uitat de ea vreo 15 de minute.

De ce să mă complic atât pentru juma de kil de varză minusculă?? Păi, dacă o pui direct în tava întinsă o să iasă foarte uscată pentru că se evaporă lichidul mult mai repede și leguma nu apucă să se pătrundă klumea…și sunt cool din nou.

După ce am scos de la cuptor tava am turnat și restul de oțet peste varză și am pus-o frumos pe o farfurie cu bucățile de cârnat deasupra.

 

SĂ FIȚI SĂNĂTOȘI!

 

Leave a Reply

