Meatballs Pasta * Povestea Pastelor cu Carne

 

There is nothing really new under sun with this recipe…it was just my first time making meatball pasta. Crazy, I know…I’m just not that much into pasta…or into cooking pasta as a matter of fact…my friends know what I am talking about!

But I nailed it this time, ok A.A?! I’ll should you this summer! It was goodelicious yum!

 

 

tomato sauce light

 

INGREDIENTS FOR 2 SERVINGS:

…………………………………………………………..
1/2 pound mild Italian sausage meat
……………………………………………….
parsley
………………………………………………………………….
4 roma tomatoes
…………………………………………………………..
1 large tomato
……………………………………………………..
5 garlic cloves
………………………………………………………..
parmesan cheese
…………………………………………………………..
pink salt & fresh ground pepper
……………………………………………………………
1 can tomato sauce
…………………………………………………….
1 tsp oregano
………………………………………………………………….
1 tsp basil
………………………………………………………………..
extra virgin olive oil
……………………………………………………………………………..

estimated time: 30- 40 minutes

 

 

 

meat balls

 

HOW TO MAKE MEATBALL PASTA:

1. Chop the parsley and mix it with the meat. Make the meatballs (scoop small amounts of meat and roll it in the ball of your palm). Fry the meatballs in a well heated cast iron pan coated with olive oil.

2. Peel the tomatoes and puree them. Chop the garlic and fry it for a few seconds in olive oil, add the tomato puree and cook for 2-3 minute. Season with pink salt & fresh ground pepper, oregano and basil. Add the tomato sauce and cook the sauce for 10 minutes.

3. Add the meatballs and cook the sauce for another 5 minutes.

4. Get the pasta ready… add the meatball sauce and serve with parmesan cheese.

 

meat ball pasta

 

 

ENJOY!

 

**********************************************************************************************************************

 

Paste cu meatballs…aaa, chiftele?

Da, astăzi îmi patinează neuronii și aș pica pe spate dacă mi-ar pune cineva degetul arătător în fața ochilor…. you know, cum făceam când eram în școala generală…în Călărași.

Săraca mama… e posibil să mai fi povestit întâmplarea cu pastele cu carne…dacă mă repet, get used to it..muhaha! (serios, uit de la mănâ pân’ la gură!).

So, eram eu prin liceu (dar neieșită din urbea natală) și aveam noi o doamna dirigintă, profă de franceză, care nu făcea altceva cât era la ore decât să ne povestească ce-a mai gătit ea așaaa în ultima săptămână/ lună/an…depinde câte ore de franceză +dirigenție aveam legate în ziua aia. Cum colega mea de bancă din liceu (salut, C.!) era șefa clasei și în general the teacher’s pet, nu prea se dezlipea de banca noastră. Ne uitam în gura ei și îi număram tuleii negrii care îi umbreau buza superioară…în majoritatea cazurilor mă gândeam la băieți sau la tema la mate (încă mai am coșmaruri cu tema la mate!). Ei, în ziua cu pricina nu știu cum m-am trezit din visare exact în pastele cu carne…și mi se făcu poftă pentru că maică-mea nu prea gătea chestii din astea avangardiste. Mind you, pe vremea aia nu toată lumea o ardea pe pinterest și pe intagram cu farfuriile înțesate cu mâncare între două postări #flexMonday.

Așa că se apucă maică-mea (convinsă de lacrimile sincere din ochii mei verzi) să îmi facă paste cu carne…după fix cum îmi aminteam eu că spusese diriga că le face…nu știu dacă e rețetă de paste cu carne în Sanda Marin, singura carte de bucate pe care am pus mâna până la 18 ani. A ieșit ceva oribil atât pentru ochi cât și pentru papilele mele gustative neexperimentate..dar totuși capabile să recunoască o mâncare necomestibilă. Vina a fost imediat aruncată pe priceperea culinară a doamnei diriginte… dacă și la gătit se pricepe ca la predat franceză….rămâi flămând!

Și cu ocazia asta m-am cam lecuit de paste…nici nu prea le gătesc și nici nu prea îmi ies când mă hotărăsc să încerc… so, mă simt foarte mândră de mine astăzi, foarte mîndră indeed. 😀

Disclaimer: maică-mea gătește foarte bine, dar nu iese din caietele ei de rețete moștenite de la bunică-mea și îmbogățite cu rețete pescuite de pe la colege… nu că astă ar fi un lucru rău, dar cu altă ocazie am vrut să îmi facă pizza…

 

 

tomato sauce light

 

INGREDIENTE PENTRU 2 PORȚII:

…………………………………………………………..
250 g carne de cârnat iute 
……………………………………………….
pătrunjel
………………………………………………………………….
4 roșii prune
…………………………………………………………..
1 roșie
……………………………………………………..
5 căței de usturoi
………………………………………………………..
parmesan
…………………………………………………………..
pink salt & fresh ground pepper
……………………………………………………………
1 cutie sos de roșii
…………………………………………………….
1 linguriță oregano / sau proaspăt cine are
………………………………………………………………….
1 linguriță busuioc / sau proaspăt …
………………………………………………………………..
ulei de măsline extra virgin 
……………………………………………………………………………..

gata în: 30- 40 minute

 

meat balls

 

CUM AM FĂCUT PASTE CU MEATBALLS (aaa, chiftele?):

1. Toacă pătrunjelul și amestecă-l cu carnea (dacă nu găsești carne pentru cârnat separat, cumpără cârnați iuți și scoate carnea din ei 😀 ). Prăjește meatballs-urile în tigaie de fontă  bine încinsă (nu folosi prea mult ulei, 1-2 linguri ar trebuie să fie suficient).

2. Decojește roșiile și pasează-le. Toacă usturoiul mărunt și amețește-l vreo 2-3 minute împreună cu o lingură de ulei de măsline într-o tigaie adâncă. Adaugă roșiile pasate și lasă sosul să fiarbă 2-3 minute. Condimentează cu sare, piper proaspăt măcinat, oregano și busuioc. Adaugă sucul de roșii și lasă sosul să fiarbă 10 minute (foc mediu).

3. Adaugă meatballs-uril (aaa, chiftelele?) in sos și lasă-l pe foc mediu încă 5 minute.

4. Pregătește pastele… adaugă sosul de roșii cu meatballs (aaa, chiftele? :D) și servește cu parmesan…lots of parmesan!

 

meat ball pasta

 

 

 să fim sănătoși!

 

Leave a Reply

