Roasted eggplant & millet warm salad * Salata calda de vanata coapta cu mei

 

So, I’ve been reading this environment sociology book  that I got from the library and, with or without the author’s intent, I don’t feel like eating meat anymore. To be honest, I’ve tried a couple of time before to go vegetarian.. but I was never able to pass a 3 months period. This time, I am not saying no more meat for sure! I said that before too many times before… including this one time that I went back home for Easter and my poor mother had to cook food just for me…and I was back eating meat in a few days after..

I’ll just try to ease into a more of a vegetarian life! I’m trying! I am not that much of a meat eater anyways, I am just to damn food curious…

Anyhow, I loved this warm salad and I’ll make it again for sure.

 

millet recipe

 

INGREDIENTS FOR 2 SERVINGS:

1 large eggplant

1 large tomato

a handful of parsley

6-7 garlic cloves

pink salt & fresh ground pepper

1 tsp sesame oil

1 tbsp extra virgin olive oil

1 cup of cooked millet

 

roasted eggplant millet

 

HOW TO MAKE THIS RECIPE:

 

Chop the eggplant in small cubes, season it with salt & pepper and the two types of oil. Mix well!

Spread the eggplant on a large baking sheet covered with parchment paper, add the garlic cloves (do not peel them). Roast the eggplant and garlic at 450 F for about 10 minutes.

Remove the garlic cloves from the baking sheet. Using a wood spatula give a couple of jigs to the eggplant pieces and let them roast for another 10 minutes.

Chop the tomato in small cubes.

Peel the garlic cloves and chop them as fine as you can.

Chop the parsley.

Remove the eggplant from the oven and mix all the ingredients in a large bowl.

Season to taste with salt and pepper.

ENJOY!

 

************************************************************************************************

 

În lumea mea mică, vreau să trăiesc cu impresie că orice gest pe care îl fac contează. We all do.

Așa că închid ochii când merg la supermarket. Nu vreau să mă gândesc ce se întâmplă cu toate pungile alea de plastic pe care le dă în stânga și în drepta casiera inimoasă. Toți vor ”double bag”, deși au fix trei produse în fiecare pungă… câte cinci pungi în fiecare mână… 20 de pungi de plastic pe cap de cumpărător e cel mai light scenariu. Și știm cu toții ce se întâmplă cu ele, ajung hrană pentru delfini.

Mă amuză cum de fiecare dată casierele fac ochii cât pepenii când mă apuc să arunc la grămadă legume și fructele, și uneori și carne, în sacoșa adusă de acasă. Mă gândesc că sunt probabil șocate pentru că descoperă brusc cum că bananele de fapt nu se ceartă cu pătrunjelul… Le spun simplu, că e ok așa face mama.

Adevărul este însă că  nici mama nu mai pune cartofii laolaltă cu strugurii pentru că valul civilizator a ajuns până și în Călărași și piețarii au pungi de plastic…multe pungi de plastic. Unde vreau să ajung ? Vreau să ajung în punctul în care nu mai măncând carne. Am încercat de mai multe ori să renunț la carne.. Da, să renunț pentru că sunt gurmandă, ăsta este adevărul, și îmi plac fripturile și șnițele și cam toate mâncărurile pe bază de carne. Dar vreau să nu mai mănânc carne din principiu. Să mănânc mei și orez și frunze ”ca vacile” !

Am început cu meiul, până una alta.

 

millet recipe

 

INGREDIENTE PENTRU DOUĂ PORȚII:

1 vânătă mare

1 roșie mare

jumătate de legătură de pătrunjel

sare roz & piper proaspăt măcinat

1 linguriță ulei de susan

1 lingură ulei de măsline

6 căței de usturoi în coajă

o cană de mei fiert

 

 

roasted eggplant millet

 

 

Toacă vânăta în cubulețe, sărează și piperează și amestecă bine bucățile cu cele două tipuri de ulei.

Acoperă o tavă cât mai întinsă cu hârtie de copt, întinde bucățile de vânătă peste hârtie, pune și usturoiul într-un coz al tăvii și dă totul la cuptor la 235 C (foc mare).

După 10 minute, scoate usturoiul și încearcă întoarce cubulețele de vânătă cu ajutorul unei linguri de lemn (practic le dai un pic dintr-un loc intr-altul pe tavă).

Toacă roșia în cubulețe mici. Toacă pătrunjelul (după ce l-ai spălat). Curăță usturoiul de coajă și toacă-l și pe el cât mai mărunt.

După alte 10 minute scoate tava cu bucățile de vânătă de la cuptor.

Amestecă toate ingredientele într-ul bol mare, condimentează după gust and eat up!

 

*mie mi-a plăcut mult combinația, sper să vă placă și vouă!

 

 

One thought on “Roasted eggplant & millet warm salad * Salata calda de vanata coapta cu mei

  1. Pingback: Stuffed Chicken Breast * Piept de pui umplut | Pink Salt

Leave a Reply

